Správnou ergonómiou k vyššej produktivite, ergonomický audit

Dátum: 30.08.2018
  | 
Kategória: Antistatika
Zdravý zamestnanec pracuje efektívne. Zamestnanec, ktorý sa cíti v pohode, pracuje efektívne. Takýto zamestnanca je schopný zvýšiť výkon, as tým je samozrejme spojený väčší zisk.

 

     

E-booky zdarma

Školení v oblasti antistatiky

ESD inspekce

Ergonomické pracovištěZdravý zamestnanec pracuje efektívne. Zamestnanec, ktorý sa cíti v pohode, pracuje efektívne. Takýto zamestnanca je schopný zvýšiť výkon, as tým je samozrejme spojený väčší zisk. Tým sa dostávame k pojmu „ergonómia pracoviska“. Keď sa niekoho spýtate, čo znamená „ergonomicky priateľský“, dostanete množstvo rôznych odpovedí. Veľa ľudí má tendenciu predpokladať, že sa jedná o držanie tela alebo dosiahnuteľnosť rúk. Väčšina ľudí sa samozrejme nemýli, ale taktiež platí, že pravdu nemusí mať žiadny z nich. Ľudia vidia iba malú časť ergonómie. Ide o to, aby všetko, čo sa týka funkcie tela, pohybu, zraku, hluku, úrovne osvetlenia, spolupracovalo a vytváralo celkové pracovné prostredie, ktoré umožní užívateľovi pracovať bezpečne, ľahko a bez ťažkostí.

Jednoducho povedané, ergonómia umožňuje pracovníkom plniť ich úlohy, robiť to správne, bezpečne, pohodlne as požadovanou presnosťou. Dobré ergonomické pracovisko berie do úvahy mnoho typov nábytku, zariadení a nástrojov, ktoré môžu zamestnancom zdokonaliť samotný pracovný priestor. Môžu sem patriť nastaviteľné pracovné stoly, stoličky, príslušenstvo, riešenie skríň na nástroje, sklon odkladacích priehradok, nastaviteľné obrazovky počítačov, opierky na ruky, opierky na nohy, regulátory teploty, klimatizácia, osvetlenie, sedenie a ďalšie.

Ergonómia je súčtom všetkých týchto prvkov. Ak sú všetky súčiastky a oblasti ľahko dosiahnuteľné av pohodlných vzdialenostiach, minimalizuje sa tým množstvo ohybov, otočiek a rozpätí, ktoré musí pracovník vykonávať, a teda sa znižuje námaha, napätie a nepohodlie, čo vedie k uvoľnenej pozícii a väčšej efektivite. Predpokladá sa, že výrobná kapacita bude priaznivo ovplyvnená, pokiaľ správna ergonómia bude aplikovaná naprieč všetkými procesmi. Firmy by sa mali usilovať o aplikáciu ergonómie kvôli obmedzeniu absentizmu, posilneniu morálky vo firme, zníženiu úrazov zamestnancov, zlepšovaniu kvality a zvyšovaniu objemu výroby.

Analýza ergonomického pracoviska

Prvým nevyhnutným krokom je vykonať analýzu – audit pracovísk a zistiť nedostatky alebo chyby. Čo je príčinou zranenia v ergonomicky nesprávnom usporiadaní? Medzi obvyklé rizikové faktory ergonomicky nesprávnych pracovísk patria:

  • Nesprávne a nepohodlné držanie tela.
  • Kontaktný tlak.
  • Prudká námaha.
  • Zbytočné rozpätie.
  • Napínanie tela alebo očí.
  • Pôsobenie vibrácií.
  • Pôsobenie zlého vzduchu (vlhkosť, prach, plesne, ventilácia).
  • Nesprávne osvetlenie.

Vyskytujú sa také podmienky vo vašom pracovnom prostredí? Počas doby môžu mať za následok vážne zranenia alebo úrazy, vedúce dokonca k dočasnej alebo trvalej neschopnosti. Čo má za následok častú neprítomnosť pracovníkov alebo dokonca strata pracovníka, ktorý bol zapracovaný, pracoval efektívne. Navyše vezmite aj do úvahy náklady spojené s odškodným, náhradami v neschopnosti a stratou vedomostí.

Časté zdravotné problémy pri nesprávnej ergonómii

Medzi zdravotné problémy, ktoré môžu byť výsledkom ergonomicky zlého prostredia, patria:

  • Syndróm karpálneho tunela.
  • Pocit znecitlivených alebo chladných prstov rúk a nôh.
  • Strata koordinácie.
  • Svalové napätie, bolesť alebo kŕč.
  • Skrátený pohybový rozsah.
  • Posun platničiek.
  • Opuch, zápal alebo stuhnutie kĺbov.
  • Zápal šliach.
  • Tenisový lakeť.
  • Mravčenie alebo necitlivosť rúk alebo prstov.

Zostavenie správneho ergonomického pracoviska

Ak pochopíte, ako a kde vaši zamestnanci trpia, budú vaše rozhodnutia pri zaobstarávaní nového nábytku, vybavenia a pracovísk oveľa lepšie. Len tak budete vedieť čo objednať, čo prispôsobiť a ako jednotlivé pracoviská zostaviť. Zamestnanci budú pracovať lepšie a pohodlnejšie, čo povedie k vyššiemu výkonu a vyššej produktivite.

Ďalšie faktory, ktoré sú dôležité pre voľbu správneho ergonomického pracoviska, sú odpovede na nasledujúce otázky:

  • Je potrebné pri práci sedieť, stáť alebo oboje?
  • Vyhovuje povrch pracovného stola pracovníkovi a vykonávaným úlohám?
  • Aký typ stoličky je najlepší?
  • Kde by mali byť umiestnené monitory?
  • Ako osvetlenie ovplyvňuje prácu?
  • Ostatné faktory.

Naše pracovné tímy sú dnes oveľa rozmanitejšie, než kedykoľvek predtým. Tvoria ich muži aj ženy, rôzne národnosti so svojimi špecifickými vlastnosťami, s rôznou kultúrou. Také pracovné tímy treba vybaviť správnymi pracoviskami, ktoré umožnia každému pracovníkovi využívať plný potenciál produktivity. Znalosť toho, ako vaše pracovné tímy fungujú a pracujú, je rozhodujúca pre implementáciu najlepšieho nábytku a vybavenia, ktoré umožnia vykonávať prácu efektívne a pohodlne.

Presvedčivý dôkaz, keď zamestnávateľ investuje do nového vybavenia, ktoré pomôže pracovníkom vykonávať prácu ľahšie, lepšie a s menšou námahou. Tento prístup k personálu, aby mohol pracovať na pohodlnejšej úrovni, môže rezonovať v celom tíme.

Z vyššie uvedeného vyplýva, že pri výbere nábytku pre pracovisko musíte mať istotu, že vybraný dodávateľ môže vyhovieť vašim požiadavkám. Nábytok by mal umožňovať potrebné úpravy na vytvorenie personalizovaných pracovísk. Premýšľajte o výške a vzdialenosti monitora, výške stoličky a opierky hlavy, konzolách, ktoré umožňujú nastavenie určitej polohy nástrojov atď. Majte na pamäti, že aj malé zdokonalenia môžu viesť k skokovému zvýšeniu produktivity. Žiadajte od svojho dodávateľa, aby predvádzal funkčnosti, vypočítaval prínosy a poskytoval referencie.

Ergonomicky uvedomelý výrobca dielenského nábytku môže dodávať pracovisko so všetkými požadovanými možnosťami nastavenia so štandardnými súčiastkami, a to bez finančne náročných zvláštnych úprav. Nezameriavajte svoju pozornosť iba na dôležitosť aktuálnej základne pracovníka, telesnú stavbu alebo výšku. Rovnako je dôležitá schopnosť meniť a upravovať prostredie.

Príkladom takého výrobcu je rozhodne fínska spoločnosť Treston, ktorá pôsobí na trhu už 140 rokov! Je jedným z hlavných svetových dodávateľov priemyselného nábytku. Neustále vyvíja a zdokonaľuje svoje výrobky tak, aby každý pracovník mohol pracovať efektívne a cítil sa pri výkone v pohode. Štyri základné kamene činnosti sú - zameranie na zákazníka, spoľahlivosť, vysoká kvalita a kontinuita.

Detailný popis ako spracovať audit pracovísk a ako vybrať správne dodávateľa nábytku a príslušenstva nájdete v e-booku o ergonómii, ktorý je voľne na stiahnutie.

Príručka je určená predovšetkým pre priemyselných inžinierov vo firmách. Využite tieto kroky na to, aby ergonómia zafungovala a aby sa zvýšila produktivitu vo vašej spoločnosti.

 

Videá o ergonomickom nábytku Treston
 

Youtube 3D konfigurátor Treston
Youtube Pracovné stoly Concept a ich využitie v priemyselnom prostredí
Priemyselné linky Treston ModuLine
Treston baliace stanica

Kategórie produktov

Youtube Internetové stránky o nábytku Treston www.treston-nabytok.sk
Youtube 3D konfigurátor Treston
Youtube E-booky o ergonómii na stiahnutie zadarmo

Naše webové stránky používajú cookies, ktoré nám pomáhajú zistiť, ako sa naše stránky používajú. Aby sme cookies mohli používať, musíte nám to povoliť. Kliknutím na tlačidlo „OK, súhlasím“ udeľujete tento súhlas.


Cookies sú malé súbory, ktoré webové stránky (aj tie naše) ukladajú vo Vašom webovom prehliadači. Obsahy týchto súborov sú vymieňané medzi Vašim prehliadačom a našimi servermi, prípadne so servermi našich partnerov. Niektoré cookies potrebujeme, aby webová stránka mohla správne fungovať, niektoré potrebujeme k marketingovej a štatistickej analytike. Tu si môžete nastaviť, ktoré cookies budeme môcť používať.

Nevyhnutné cookies
Analytické cookies
Marketingové cookies
ve všech produktech